Wanneer je begint aan Philips hue is het verstandig om dit op de juiste wijze te installeren. De installatie is uiterst eenvoudig en duurt maar enkele minuten. Na de installatie kun je gelijk genieten van je slimme verlichting en dit in de toekomst verder uitbreiden met nieuwe lampen en accessoires. In onderstaande handleiding gaan we er vanuit dat je Philips hue wilt installeren met een bridge. Een bridge is niet noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van hue. Je kunt Philips hue namelijk ook gebruiken met bluetooth. Wanneer je voor een installatie kiest met bluetooth ben je wel veel beperkter in de mogelijkheden.
Inhoudsopgave
Dit heb je allemaal nodig voor Philips hue
Voor de installatie van een goed werkend Philips hue systeem met alle functies zijn een aantal dingen noodzakelijk. Wanneer je wilt installeren met alleen bluetooth heb je alleen bluetooth lampen en een smartphone nodig met de hue app.
- Philips hue bridge
- Philips Hue lampen (lichtbronnen)
- Smartphone of tablet voor de Philips hue app
- Router/switch* met een beschikbare poort voor bekabelde internet verbinding
- Goed werkende wifi verbinding
*De meeste mensen maken gebruik van een router van de internetprovider. Achter op de router zitten een aantal poorten waarop je de bridge kunt aansluiten.
Installeren van de hue lampen
Voordat je begint aan de installatie van Philips hue is het belangrijk om de stroom uit te schakelen van de lamp die jij wilt gaan vervangen voor een slimme lamp van hue. Dit kan door de stekker uit het stopcontact, de schakelaar te gebruiken of door een groep in de meterkast uit te schakelen. Wanneer je zeker weet dat er geen stroom meer staat op de lamp kun je deze verwijderen. Na het verwijderen van de oude lamp, plaats je de smart hue lamp. Als je klaar bent met het vervangen van de lamp kun je de stroom weer inschakelen. Mocht je Philips hue installeren met meerdere lampen, dan mag je de lampen eerst allemaal plaatsen voordat je verder gaat met de installatie. De installatie van meerdere Philips hue lampen is niet noodzakelijk, want je kunt ook op een later tijdstip extra Philips hue lampen toevoegen.
Philips Hue bridge installeren
De Philips hue bridge is het hart van je slimme verlichting en legt de connectie tussen al je hue lampen en accessoires. Vanaf versie 2 is de hue bridge ook de koppeling tussen de verlichting en een slimme woonassistent, zoals Alexa, Apple Homekit of Google Assistent. De hue bridge is dus erg belangrijk en moet op de juiste wijze geïnstalleerd worden. Installeer de hue bridge in de buurt van je router of switch, aangezien deze een bekabelde verbinding nodig heeft. Sluit de bridge aan op het stroomnet met de meegeleverde adapter en voorzie het apparaat hierna van internet met de meegeleverde UTP-kabel. De UTP-kabel stop je in de LAN poort van de bridge en in een beschikbare LAN poort van de router of switch. Zodra de bridge goed aangesloten is zullen alle 3 LED lampen blauw gaan branden op de bridge. Wanneer een van de LED’s niet continu blauw kleurt is de installatie niet correct afgerond.
Installeren van de app
Als de installatie van de hardware volledig is afgerond mag je de Philips hue app installeren op je smartphone of tablet. De applicatie is verkrijgbaar voor iOS (Apple) en Android toestellen en te downloaden in de Apple App store of Google Play store. Open de app en volg de instructies op je scherm. Tijdens de configuratie zal Philips hue vragen om de ronde button in te drukken van de bridge. Het is dus verstandig om in de buurt te blijven van de bridge. Wanneer de hue app geen bridge kan vinden heeft dit waarschijnlijk te maken met je netwerk. Het is belangrijk dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk verbonden is als de bridge.
Creëer je eigen sfeer
Nu de installatie van Philips hue is afgerond kun je in de app je verlichting instellen. De app is het controlepaneel van je slimme verlichting. Je past hier de namen aan van de lampen en groepeert ze in kamers en scènes. Ga aan de slag met Philips hue en je zult merken hoe simpel het is en welke mogelijkheden er zijn. Zodra de installatie is afgerond en alle lampen en accessoires correct zijn geïnstalleerd is het verstanding om scènes te creëren per kamer en zone.
Philips hue installeren – verkort stappenplan
Hue lamp(en) aansluiten:
- Schakel de stroom uit van de lamp die jij wilt wisselen
- Verwijder de oude lamp
- Plaats de slimme Philips Hue lamp
- Schakel het stroom weer in van de lamp
Wanneer je meerdere Philips Hue lampen wilt installeren herhaal je bovenstaande stappen.
Philips Hue bridge aansluiten:
- Plaats de bridge in de buurt van je router of switch
- Sluit de bridge aan op het stroomnetwerk met de meegeleverde adapter
- Sluit de bridge aan op de router of switch met de meegeleverde ethernetkabel
- Controleer of alle LED lampjes blauw branden
Installeren van de Hue app
- Installeer de Hue app op je smartphone of tablet
- Open de Hue app
- Volg de instructies op je scherm en rond de Philips Hue installatie af
Starten met hue
Philips hue starter kits zijn samengesteld voor mensen die willen starten met Philips hue. Deze pakketten hebben alle producten die noodzakelijk zijn voor de installatie. Er zijn verschillende soorten starterkits beschikbaar, zowel in white als color varianten met verschillende type lampen. Het is niet noodzakelijk om een starter kit te kopen wanneer je wilt starten. Je kunt er ook voor kiezen om losse lampen aan te schaffen met een losse hue bridge. Of starten zonder bridge met een hue dimmer switch of bluetooth lampen.
Reactie
Het installeren van 4 lampen aan de bridge etc. is geen probleem, maar nu wil ik de lampen via de Voicematch van Google Assistant bedienen. Die koppeling lukt niet. Google Home en Google Assistant geïnstalleerd en de lampen toegevoegd aan de Home app.
Wie kan mij de gouden tip geven?
Ik beschik over meerdere panden. In elk pand is afzonderlijke Wifi en in elk pand heb ik een bridge bij de router liggen. De lampen zijn geplaatst en werken. Kan ik alle bridges in 1 account zetten zodat ik alle lampen vanaf 1 toestel kan bedienen?
Gisteren gestart met Philips Hue. Allereerst met het aansluiten van de Hue Bridge met de app op mijn smartphone. Aanvankelijk verliep dat prima. Nadat ik de knop “configuratie” aanraakte op mijn smartphone verscheen na enkele seconden de melding: “Er is iets misgegaan. Een onverklaarbare fout is opgetreden. Probeert u het later nog eens”. Nogmaals proberen, de Bridge resetten: het hielp niets. Telkens verscheen dezelfde melding. Telefonisch contact met de leverancier, circa 45 minuten hulp via telefoon, hielp ook niet. De router herkende de Bridge wel, alle lampjes op de Bridge werden blauw.
Op enig moment bedacht ik dat een andere smartphone wellicht wel zou kunnen koppelen. Mijn vrouw heeft een Samsung en jawel, daarmee lukte het wel. Zonder problemen, direct gekoppeld met hetzelfde account voor de Bridge als ik heb. Daarna kon ik ook met mijn smartphone koppelen en de lampen instellen.
Ik zet dit hier online omdat wellicht anderen hetzelfde probleem ervaren. Waarom de OnePlus Nord niet wil koppelen is mij een raadsel. Misschien heeft iemand op deze site het antwoord daarop.
Ik heb mijn Bridge aangesloten en dat ging prima. Alle drie de lampjes gingen branden. Vervolgens ging ik verder met de installatie en werd er gevraagd om de laatste update uit te voeren. Echter tijdens de update dat volgens de beschrijving maximaal 10 minuten kon duren gingen er twee lampjes uit. Daarna kreeg ik de melding dat er een fout was opgetreden tijdens het updaten en bridge kan geen verbinding maken met het netwerk. Ik heb van alles geprobeerd maar de installatie van de bridge is niet gelukt. Wat kan ik doen?
Op de achterkant van de Philips hue bridge vind je een klein gaatje met de tekst restore factory settings. Hiermee kun je de bridge resetten naar de fabrieksinstellingen. Zorg er wel voor dat de bridge voeding heeft. Door bijvoorbeeld met een paperclip de knop in het gaatje minimaal 5 seconden ingedrukt te houden gaat er aan de voorkant een lampje knipperen. Dit betekent dat de reset is begonnen. Hierna kun je de installatie opnieuw starten.
Ik kamp met hetzelfde euvel, alles ging prima nieuwe starterskit geïnstalleerd en heb alles werkend gekregen.
Echter de volgende morgen geen contact met de bridge, slechts 1 lampje (voeding).
Verschillende malen getracht te resetten d.m.v. de paperclip truc maar geen knipperend LED’je.
Is de bridge kapot? En hoe kan ik dit checken?
Je zou een aantal dingen kunnen proberen. Het probleem zit hem ergens in de connectie met je router, aangezien de bridge geen netwerk vindt.
1. Plug de kabel in een andere poort op je router of switch.
2. Wissel de kabel tussen de Philips hue bridge en de router of switch.
3. Controleer op welke manier de router een IP-adres uitdeelt. Is dit automatisch? Of heb je de bridge een vast IP-adres gegeven?
4. Start je router opnieuw op.
Hoi!
Wij willen de lampen installeren, boven is het gelukt want daar hebben we nog een schakelaar waarmee we de lamp aan konden zetten en daardoor kon de app de lamp vinden. Beneden hebben wij geen schakelaars meer en kan de app de lamp dus ook niet lokaliseren. Hoe moeten we dit nu installeren?
Ik kan philips hue niet koppelen aan google home, heel vervelend! Hij heeft de bridge wel gevonden maar vindt geen lampen. Het lijkt erop dat hij wel zoekt, maar dan komt de melding ‘ kan philips hue niet bereiken’. Graag hulp want zo is de de aanschaf van de nest hub 2 wel erg zonde!
Een week geleden een Philips Hue Ensis hanglamp geïnstalleerd, werkt prima (alhoewel het licht naar boven wat feller zou mogen zijn). Heb nu ook twee Hue lampen en de Bridge geïnstalleerd. Installatie ging prima alhoewel ik bij een lamp her serienummer moest invullen om de lamp te lokaliseren. Ook de Hue Ensis functioneert nu via de bridge. Kamers en scènes ingesteld. Kortom, ben zeer tevreden tot nu toe. Jammer dat anderen problemen ondervinden.
Ik ben verhuisd.
In mijn oude woning werkte alles perfect.
Ik wil nu mijn brige installeren meer hij wordt niet gevonden.
Alle lampjes branden blauw.
Ik heb ook als de reset naar fabrieksinstellingen gedaan.
In de app wordt de brige niet gevonden.
Wat moet ik doen ?
Ik heb 1 lamp werkend doordat ik hem dicht bij de router kon zetten. Als ik een tweede lamp dicht bij de router installeer en de lamp opnieuw indraai in de juiste ruimte doet hij het dan weer?
Met router bedoel je denk ik de Philips hue bridge. Dit ligt aan de afstand tussen de Philips hue bridge naar de lampen en/of afstand naar de eerstvolgende Philips hue lamp. Je zou het in ieder geval kunnen proberen. Er valt niks te verliezen wanneer de lamp niet werkt in de andere ruimte.
Meer informatie over hoe Philips hue werkt kun je lezen op: https://www.smartlampen.nl/hoe-werkt-philips-hue/
Hai,
Wij hebben een modem met daaraan een switch. De bridge heeft een kabel naar de switch maar heeft het sinds aanschaf nog niet gedaan. Alleen het “power” lampje brandt.
Hoi Hilde
Is het inmiddels gelukt? Ik heb dezelfde problemen namelijk. En kan er niks over vinden op internet.
Hallo, ik heb een bridge, Google Home en 5 lampen aangeschaft. Philips Hue laat het afweten. Niets werkt!
Heb verschillende manieren van installatie geprobeerd, met bridge en zonder bridge.
Hij herkent zelfs de lampen niet wanneer je installeert zonder bridge, ook niet via het serienr.
Met de Bridge erbij wordt het pas echt leuk…… hij zet keurig de lampen in de app maar……
Dan vraagt ie op een gegeven moment om de lampen over te zetten naar Google Home. Alles wat er over gezet wordt…..maar in ieder geval geen Philips Hue lampen. Wat een product!!!!!!
Ik heb een hue Bluetooth lamp (geen bridge) die reeds verbonden was met mijn google speaker na het ontkoppelen van de lampen slaag ik er niet meer in deze terug te koppelen met de speaker iemand een oplossing hier voor ?
Hallo Brend,
Is het u gelukt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en krijg het ook niet voor elkaar. Als het u gelukt is zou u mij dan kunnen uitleggen hoe?
ik kan mijn lampen wel aansluiten in de philips hue app maar hij vind ze niet in de google home
iemand de oplossing toevallig
Is de Philips hue bridge al wel gekoppeld aan je Google account? Anders zie eens: Philips hue koppelen aan Google home. Wanneer er al wel een koppeling is tussen Philips hue en Google kun je de Google assistant vragen om je lampen te synchroniseren door de spraakopdracht “Oke Google, sync Philips hue” te geven.
Ik heb een Philips Hue Go Tafellamp Bluetooth en GEEN bridge. Ik heb ook de Hue Bluetooth app geïnstalleerd en gekoppeld. Maar ik kan nergens vinden waar of hoe ik moet de kleurenmixen (of dynamische effecten zoals Cozy Candle, Sunday Coffee, Meditation, Enchanted Forest en Night Adventure) moet instellen of selecteren.
Zover bij ons bekend kunnen de dynamische effecten op de Philips hue go alleen bedient worden met de button op de achterkant van de lamp.
Ok, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen.
Door het indrukken van de button op de achterkant van de lamp kun je de verschillende effecten doorlopen. Mocht je de handleiding niet meer hebben dan kun je deze hier vinden.
mijn lampen staan in serie geschakeld hoe werkt de hue lampen nu Kan je ze apart bedienen
De lampen moeten voorzien worden van continu stroom, hierna schakel je elke lamp met de app van Philips hue of met een Philips hue accessoires. De standaard stroomschakelaars zijn “overbodig” wanneer je Philips hue verlichting gebruikt.
Ik heb een hue bridge bekabeld aangesloten op mijn ziggo modem. Deed het een paar maanden prima. Plotseling viel die uit, 3e lampje deed het niet meer, en na een flinke periode gingdie het spontaan weer doe. Daarna is het een knipperlicht. Als ik de kabels uit het modem haal en weer aansluit doet ie het een paar minuten en daarna kan ik geen verbinding meer krijgen.
Iemand enig idee?
Ik heb 3 tafellampen die wil ik graag aansluiten op mijn Philips Ambilight tv maar hij vind er maar 2.Als ik de app open op mijn telefoon staan er wel 3 lampen.Ik heb veel dingen geprobeerd maar ik kom er echt niet uit.Wie kan mij helpen??
Er is een verschil van instaleren met de bridge of met bluetooth. Zorg dat je de juiste app download.
Ik heb drie HUE to go lampen gekocht en aangesloten, ook op Google nest. Ook de HUE app gedownload. Werkt allemaal perfect.
Nu een HUE bridge gekocht omdat ik wat peertjes ga vervangen.
Moet ik nu eerst de HUE app van mijn smartphone wegdoen en pas opnieuw downloaden als alles is geïnstalleerd, of kan het anders?
Waarschijnlijk maak je nu gebruik van de bluetooth app om de Philips hue go lampen te bedienen? Wanneer je een bridge gaat gebruiken moet je ook een andere app downloaden (iOS of Android) om deze te kunnen gebruiken. Hierna volg je bovengenoemde handleiding en koppel je alle lampen aan de bridge.
Ik heb een starterset gekocht, maar mijn wifi vind de bridge niet. Ik heb een experiabox10
Een Philips hue bridge moet altijd bedraad aangesloten worden op de experiabox. Wanneer dit het geval is moeten alle 3 de lampjes op de bridge blauw gaan branden. Hierna moet de bridge zichtbaar worden in de Philips hue app. Als de app je bridge niet kan vinden is je smartphone waarschijnlijk niet met hetzelfde netwerk verbonden als de bridge.
Om je snel te kunnen helpen kun je het beste lid worden van deze facebook groep. Hier zitten veel hue fans die je snel kunnen helpen met het probleem.
Ik krijg mijn lampen niet gekoppeld aan mijn Bridge wie kan mij ermee helpen
Al geprobeerd om de Philips hue lampen toe te voegen met het serienummer op de lamp? Misschien vind je het leuk om jezelf toe te voegen aan deze facebook groep: https://www.facebook.com/groups/philipshuefanclub/
Hier zitten veel hue fans die elkaar graag helpen met verschillende problemen.
Heb mij een hue spot gekocht van Lily xl voor buiten, weet dat je eerst in stopkontakt moet steken, en daarna aansluiten de bridge met router … maar als nu onweerd buiten en die draad ligt wel op de grond bij mij , mag ik dat uit stopkontakt trekken als onweert en regent. Mijn stopkontakt is onder mijn overkapping en zou mijn spot installeren verder 15 m aan een boom. Dus drm dat mijn kabel zo over de grond ga liggen . Groetjes linda
Als alle lampjes blauw branden en niet knipperen is de bridge goed aangesloten op je netwerk. Het lijkt er dan ook op dat het probleem ergens anders zit. Misschien kan een van de onderstaande punten je helpen.
– Zorg ervoor dat de smartphone of tablet met hetzelfde wifi netwerk verbonden is als de bridge.
– Controleer of je de juiste app hebt geïnstalleerd voor de bridge v2.
– Probeer eens te verbinden met een andere smartphone of tablet.
– Wanneer niks lukt kun je de bridge nog resetten en opnieuw proberen.
Bedankt voor de sneller reactie.
De genoemde voorstellen al eens geprobeerd, helaas niet geholpen.
Ik zie wel dat de knop in het midden niet blauw is.
Zou dit er mee te maken kunnen hebben?
Ik zie dat je je hebt aangemeld voor de facebook groep. Voor een snelle oplossing kan je de vraag daar ook nog plaatsen.
Ik ben ingelogd met 2 telefoons en 1 tablet
Nu wil ik met nog een tablet inloggen en bij deze kan hij de hue bridge niet vinden
Kunnen er dan maar 3 personen inloggen op de hue bridge?
Groet Frank
De Hue Bridge wordt niet gevonden in de app, dit terwijl alle 3 de blauwe lampjes zichtbaar branden.
Enig idee wat hier aan de hand is? De Bridge is direct met het router verbonden door middel van een ethernetkabel.
Als ik de lampen ‘s avonds automatisch aan laat gaan kan ik dan ook per lamp een verschillende lichtsterkte instellen. Tot nu toe gaan ze alle drie op de zelfde sterkte aan.
Dit kun je eenvoudig doen door een scène te maken en deze weer te koppelen aan de gewenste routine. Meer informatie hierover en over het instellen van de lichtsterktes kun je hier vinden.
Nadat de stroom eraf is geweest … start de Hue opnieuw op
en branden de 3 lampen op de bridge blauw, alleen vindt de app de hue niet … wat is de oplossing?
zitten ca 20 lampen op aangesloten die ik nu niet kan bedienen 😉
Heb de bridge aangeschaft en aangesloten . Werkt perfect. Nu wil ik de plafondlamp runner 3 spot en de hanglamp amaze aansluiten. Beide worden niet opgepakt. Hoe nu verder (waar zit eventueel een nummer)
Hoe kan ik bij de verschillende lampen de intensiteit instellen zodat niet alle lampen dezelfde sterkte hebben?
In de Philips Hue app ga je naar de gewenste kamer > druk op de ronde button met de 3 stippen en strepen (rechts naast de “nieuwe scene” button) > verander de lichtsterkte d.m.v. de schuifbalk onder de gewenste lamp.
1. Hue app openen
2. Juiste kamer kiezen
3. Lijst weergave van alle lampen in de kamer
4. Juiste lamp kiezen
5. Lichtsterkte aanpassen d.m.v schuifbalk
Wanneer je een losse lamp selecteert kun je naast de lichtsterkte ook de kleur en/of wittint aanpassen per lamp.
Waarom komen de lampen niet in de zelfde kleur(sfeer) teug als de spanning als de spanning op de lampen wordt aan en afgeschakeld
Misschien is daar een instelling voor
Deze instelling wordt “gedrag bij inschakelen” genoemd en kun je aanpassen in de hue app. Een handleiding voor het instellen kun je vinden via deze link: https://www.smartlampen.nl/how-to/gedrag-bij-inschakelen/
Help krijg mijn Hue Iris niet gekoppeld met de Bridge 2
De iris heeft een ronde afstandsbediening. ik ben op zoek naar een stappenplan
Marco
Deze schitterende Hue lampen aangeschaft. Alles geïnstalleerd, inclusief de routines. Lampen gaan echter niet aan en uit op de ingestelde tijdstippen. Wat doe ik verkeerd?
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen is er wel meer informatie nodig. Het “probleem” kan namelijk verschillende oorzaken hebben. Je kunt jezelf aanmelden voor onze facebook groep. Hier zitten veel Philips hue gebruikers die elkaar graag helpen.
Ik woon in een gedeeld complex waarbij ik de bridge niet makkelijk kan achterlaten bij de router. Mijn vraag: moet de bridge altijd aangesloten zijn op stroom én via de ethernetkabel? Of werkt het ook via wifi (zoals ik soms lees en zoals Sonos ook werkt – alleen kabel nodig bij installatie daarna niet meer)?
Wanneer de bridge niet is aangesloten op een (wifi) router kun je deze ook niet bedienen met bijvoorbeeld je smartphone. De aansluiting tussen de bridge en router is altijd bekabeld. Misschien zijn de nieuwe Philips hue lampen met bluetooth in dit geval een betere oplossing.
Gister de hele set gekocht en geïnstalleerd. ONTZETTENDE SPIJT! installatie al twee keer gedaan, gaat volgens het boekje. Vervolgens de lampen aan en ze leiden een geheel eigen leven. Gaan zomaar harder of zachter, zonder dat de app bediend wordt of dat er iemand op de afstandsbediening drukt. Zo zit je in een fel belichte kamer, zo opeens in een bijna donkere kamer. Ontzettend irritant! Wat gaat hier in hemelsnaam mis. Honderden euro’s uitgegeven, van de regen in de drup…
Dit probleem nog niet eerder voorbij zien komen, maar waarschijnlijk is er een simpele reden waarom jouw verlichting niet optimaal werkt. Heb je bijvoorbeeld de lampen achter een bestaande dimmer geplaatst? Anders even aanmelden bij deze facebook groep. Hier zitten honderden hue fanaten die je waarschijnlijk wel kunnen helpen.
Ik heb hier hetzelfde echter maar met 1 lamp, toevallig in de hal. Zet hem goed aan en binnen 5 minuten naar fel wit licht. Na het weer goed zetten komt het dezelfde avond niet meer voor. De volgende keer wel weer. Wat kan er aan de hand zijn??
Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt wanneer je de “niet goed functionerende” lamp in een andere fitting draait. En een “wel goed functionerende” lamp in de fitting waar zich het probleem voordoet. Dus eigenlijk even 2 lampen omruilen. Zo weet je of het probleem daadwerkelijk in de lamp zit of misschien een andere oorzaak heeft. Mocht dit probleem zich blijven voordoen met dezelfde lamp kun je het beste even contact opnemen met Philips.
Hi,
Ik ga verhuizen alleen heb ik nog een paar dagen geen internet. Hoe zou ik de philips hue lampen kunnen installeren zonder wifi verbinding?
Gr.
Om gebruik te kunnen maken van je Philips Hue verlichting in combinatie met de bridge is een bedrade verbinding met een router noodzakelijk. Als je een (nood) wifi-router aanschaft en je bridge hierop aansluit kun je je lampen gewoon bedienen. Je hebt alleen geen verbinding met het internet. Je lampen kunnen dus alleen aangestuurd worden wanneer je thuis bent en verbonden bent met het wifi netwerk.
Beste,
Na de verhuizing heb ik de Hue bridge weer willen aansluiten, echter alles gereset omdat er geen verbinding tot stand kwam. Het stappenplan doorlopen alleen de bridge wil niet via de wifi werken alleen bekabeld, hoe kan ik dit oplossen?
De Philips hue bridge wordt altijd bedraad aangesloten op je router d.m.v. een ethernet kabel.
beste
IK heb mijn hele huis vol met Hue lampen in de hal een sensor met 8 lampen. Sinds deze week
reageert de sensor niet meer en de alle lampen zijn onbereikbaar laat de app weten. Echter er is niks veranderd in de online situatie. IK heb de sensor al gereset en de batterijen vervangen.
In de app geeft de sensor aan dat hij beweging detecteerd.
Zou graag een oplossing zien voor dit probleem
Werkt de app alleen op philips hue lampen en niet op philips hue armaturen?
Hallo,
Ik heb een vraag. Kan ik in de hue app 2 bridges bedienen die in een verschillend huis staan. Bvb mijn huis en het huis van mijn vriendin?
Een van mijn buitenlampen zit te ver van de wifi. Nu heb ik een wifi extender geplaatst maar ik kan de lamp niet installeren. De lamp wordt niet gevonden. Is hiervoor een oplossing?
Helaas lost een wifi extender het probleem niet op. De lampen communiceren namelijk met elkaar via zigbee en niet via wifi. De enige oplossing is de afstand verkleinen tussen de buitenlamp en de bridge. Dit kun je doen door de lamp dichterbij de bridge te plaatsen of tussen de buitenlamp en de bridge een extra lamp plaatsen.
Hallo,
Ik gebruik de Hue set nu enkele maanden en de routine zonsondergang-zonsopkomst werkt prima. Maar nu heb ik een nieuwe route van tot en met aangemaakt, maar de lampen gaan niet automatisch aan. Kunnen jullie mij uitleggen wat ik fout doe?
Beste Hans,
Om je goed te kunnen helpen hebben we iets meer informatie nodig. Wat voor routine heb je precies ingesteld en wordt deze niet overruled door een andere routine of instelling?
Hallo,
na installatie had ik verbinding met 3 van de vijf aanwezige lampen. Na enkele minuten kreeg ik bij de lampen de melding dat ze niet bereikbaar zijn. Zelf als ik de lampen op ca 1 a 2 meter van de bridge plaats is er geen contact. Hoe kan ik dit oplossen. Heb de fabrieksinstellingen al een keer gereset maar er worden dan geen lampen meer gevonden. Ook niet als in het serienummer invoer van de lamp en deze dicht bij de bridge zet.
Hallo Ben,
Vervelend dat je maar 3 van de 5 lampen werkend krijgt. Zijn alle 5 de lampen nieuw of heb je deze toevallig overgenomen van iemand anders? Een harde reset zou dit probleem moeten oplossen. Waarschijnlijk heeft het connectie probleem een andere oorzaak. Anders meld je eens aan op de facebook groep. Hier zitten veel hue fans die samen met jou gaan kijken naar een oplossing en ook nog eens volledig in het Nederlands.
> https://www.facebook.com/groups/philipshuefanclub/
Ik heb problemen met de verbinding tussen de hue bridge en de hue app op mijn telefoon. In en om huis werk alles goed en als ik van huis ben heb ik via 4G ook internet verbinding. Maar de app op de telefoon geeft aan dat er geen verbinding is met de bridge.
Een ander ding waar ik me aan stoor is dat ons Nederlandse Philips bijna alle communicatie over Hue i het Engels doet, zonder vertaling naar het Nederlands.
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Ook is het wel belangrijk om te weten of je een iPhone, Android of Windows smartphone hiervoor gebruikt. Waarschijnlijk wordt je het snelste geholpen in de facebook groep. Hier kun je je gratis voor aanmelden en staan honderden hue fans klaar om je te helpen.
Ik heb nog geen internet, kan ik dan toch de Hue lampen aansluiten? De afstandsbediening doet niets en geeft een rood lampje
Hallo
Ik heb gisteren zeven 6 spots en 1 gewone lamp geïnstalleerd. 4 spots in de eet kamer
2 in de erker en – 1 aan de wand
Nu doet 1 lamp het niet bij de eetkamer.
Had alles netjes gegroepeerd. De rest werkt nog. Heb de lamp verwijder uit de groep maar hij vind hem nu ook niet meer als ik de lamp opnieuw wil toevoegen. Niet met serie nummer en ook niet met zoeken. Terwijl de andere drie wel branden…
Geachte Mevrouw / Mijnheer,
Vorige week heb ik een Hue bridge met toebehoren aangeschaft en inmiddels geïnstalleerd.
Alles werkt prima alleen het maken van een buitenshuisverbindig is problematisch.
Mijn Apple-account is beveiligd met een Twee-factor-autenticatie. ik begreep dat dit een must is.
Gelezen op internet dat ik moet inloggen in “Mijn Philips Hue” in het tabblad “ontdek” van de hue-bridge. Echter het tabblad om in te loggen is bij mij niet zichtbaar. ook geprobeerd in te loggen via “my.meethue.com” ook hier ving ik bot.
Mogelijk heb ik bij het installeren al een “mijn Philips Hue” account aangemaakt maar dat kan ik niet vinden.
Mijn vraag is wat of waar gaat het fout.
Graag uw reactie
Ad Stegeman
Beste Ad,
Wat vervelend dat het niet lukt om een goed werkende buitenshuis verbinding op te zetten. Heb je dit al eens rechtstreeks in de Philips Hue app geprobeerd? In de app ga je naar instellingen > buitenshuisbesturing > inloggen. Je wordt dan doorgestuurd naar de account pagina van meethue om in te loggen. Hierna geef je meethue toestemming om een koppeling te maken tussen jouw account en je smartphone/app. Het is wel belangrijk om dit te doen wanneer je verbinding hebt met hetzelfde (wifi) netwerk als waarmee je bridge verbonden is.
Mocht dit niet werken kun je je ook aanmelden voor de de Philips hue facebook groep. Hier zitten veel Hue fanaten die elkaar graag helpen met allerlei problemen. Link: https://www.facebook.com/groups/philipshuefanclub/
Hoi ik heb het zelfde probleem. Na ren software update niet meer vanaf buiten kunnen inloggen in hue app. Als ik deze wil inschakelen via de app zoals beschreven en klik op stuur activatielink dan gebeurt er niets, zit ook niet in de spam box en het adres is coorect
Hoe krijg ik de bridge aan mijn account gekoppeld?
Alles werkt prima, maar bij het instellen van “buitenshuis lampen inschakelen” krijg ik steeds in beeld dat er geen bridges zijn in mijn netwerk! En dat ik geen account heb gekoppeld aan de bridge.???
Moet de Bridge aangesloten blijven op de router? We hebben hem nl aangesloten op een versterker, de is ergens ver van de grond waardoor de bridge ook ergens in de lucht in de gang bungelt. Niet ideaal.
Wanneer de bridge niet is verbonden met het (wifi) netwerk kun je de verlichting niet meer bedienen met je smartphone, maar uitsluitend met een accessoire zoals de dimmer switch. Om Philips hue optimaal te kunnen gebruiken is het dus wel aan te raden om de bridge altijd verbonden te hebben met de router.